Korvstroganoff

Korvstroganoff
4 personer

Ingredienser:
400 g falukorv, strimlad
1 gul lökar, finhackade
2 dl creme fraiche
1 burk krossade tomater
1 msk soja
salt och peppar

Tillagning:
1. Fräs korven i olja ca 5 minuter. Tillsätt löken och fräs ytterligare någon minut.

2. Tillsätt creme fraiche, krossade tomater och soja. Koka ca 10 minuter.

3. Smaka av med salt och peppar.

Servera med ris och sallad.


JoHanna testar!
Jag erkänner. Jag gick på reklamen. Alldeles på vägen från jobbet sitter det nämligen stor reklam för Arla Panna och jag blev nyfiken på om det verkligen är så gott. Jag hade ändå tänkt göra korvstroganoff idag så jag passade på att testa deras halvfärdiga. Det var väldigt enkelt att laga, men smakade lite för salt för min smak, och jag har tappat räkningen på hur många glas vatten jag har druckit efteråt. :)
Nån annan som har testat?
I fortsättningen gör jag i alla fall min egen, helt enligt receptet ovan.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0