Lindströmare

Lindströmare - med vitlökssås
4 port

Ingredienser:
500 g nötfärs
1/2 dl Arla Köket Kesella kvarg
1 1/2 dl hackade inlagda rödbetor
1/2 dl hackad ättiksgurka
2 msk kapris
1 ägg
1 tsk salt
1 krm peppar

Tillagning:
1. Rör ihop ingredienserna till färsen. Forma till biffar.

2. Grilla dem över glöd ca 3 min på varje sida.

Servera med såsen, kokt färskpotatis och grönsallad. Garnera ev med rödbetor och kapris.



Det här var en jättebra lördagsmiddag för oss två här hemma! Riktigt gott och kryddor som jag nog aldrig använt förut. :) Jag bytte ut feta- och olivsåsen mot vitlök och örter, och det fungerade riktigt bra ihop!

Receptet hittade jag hos Arla.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0