Marängsviss

Marängsviss
4-6 portioner

Ingredienser:
25-30 maränger
3 dl vispad vispgrädde
2-3 skivade bananer

Chokladsås
1 dl socker
1 dl kakao
½ krm salt
(eller 1,5 dl färdig chokladsås)

Tillagning:
1. Gör chokladsåsen. Blanda socker, kakao och salt med hälften av vattnet och rör tills allt blandats. Rör i resten av vattnet, koka upp och koka tills såsen är tjock och blank, 5-10 minuter. Låt svalna eller kallna.

2. Varva maränger, grädde, banan och chokladsås på fat, i stor skål eller portionsskålar.

Servera genast.



Mums vad massa gott det fanns att plocka av på efterrättsbordet. :)
Igår var jag på julfest med jobbet. Helt otroligt trevligt! Så trevligt att jag faktiskt glömde att fota både maten och efterrätten (som jag skrattade så mycket under att jag nästan satte den i halsen).


Receptet kommer från Coop.





Kommentarer
Postat av: Lina

gott med marängswiss :)

2009-12-09 @ 21:35:59
URL: http://linabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0