Fisk med tomattäcke

Fisk med tomattäcke
2-3 personer.

Ingredienser
400 g Alaska Pollock eller annan fisk
1 grön paprika
1 burk krossade tomater
1 dl crème fraiche
1-2 pressade vitlöksklyftor
1-2 tsk curry
3/4 tsk salt
1 krm vitpeppar
1 dl riven ost

TIllagning:
1. Tina fisken så mycket att den går att skiva i 1,5 cm tjocka skivor.

2. Kärna ur och tärna paprikan. Låt tomaterna rinna av något. Blanda med paprikan, crème fraiche, vitlök och kryddor.

3. Lägg fisken i en lättsmord ugnssäker form. Häll över tomatblandningen och strö över osten. Gratinera fisken i 225° ca 20 min. Servera fisken med kokt eller pressad potatis.

Underbara vännen Jos hemifrån Norrköping har delat med sig det här receptet! Förhoppningsvis blir hon kanske kollega till mig även hon! :)

Kommentarer
Postat av: Jos

Jag är verkligen ingen fiskälskare men det här receptet tyckte jag faktiskt om :)



Du får vara på och tjata lite på din chef om mig sen ;) hehe

2009-12-17 @ 22:13:05
URL: http://barajos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0