Cheesecake

Cheesecake med citronsmak
1 kaka

Ingredienser:
Tårtbotten:
150 gram smör
½ dl strösocker
2½ dl havregryn
2½ dl vetemjöl
springform

Fyllning:
200 gram philadelphia
250 gram kesella vanilj
1 citron

Garnering:
2 dl hallon
2 dl blåbär
1 dl tärnad mango

Tillagning
1. Sätt ugnen på 175°C. Smält smör och låt svalna. Smöra en springform eller klä med bakplåtspapper.

2. Blanda socker, havre­gryn och mjöl. Rör ner smöret. Tryck ut degen i formen. Grädda mitt i ugnen cirka tio minuter till fin färg. Ta ut och låt kallna.

3. Riv gult skal från citron. Blanda hastigt med ost och kesella. Fyll pajskalet med krämen. Garnera med bär och frukt. Tag av springformen försiktigt.



Så enkelt! Och så snabbt! :) Den här kakan bjöd jag mina jobbarkompisar Alice och Victoria på igår då vi hade lite pysselkväll här hemma. Det som blev över bjöd jag övriga jobbarkompisar på idag. Fruktigt, sött och syrligt på samma gång! Den här kakan blir det fler gånger! :)



Receptet hittade vi i Metro samma dag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0