Köttbullar

Köttbullar
4 portioner

Ingredienser:
400 gram köttfärs    
0,75 dl ströbröd    
2 dl mjölk    
1 tsk salt    
1 krm svartpeppar, malen    
2 msk gul lök, finhackad    
1 st ägg
smör

Tillagning:
1. Blanda ströbrödet och mjölken. Låt svälla minst 10 min.

2. Tillsätt resten av ingredienserna och rör till en smidig färs.

3. Fukta händerna med kallt vatten och forma färsen till köttbullar. Lägg köttbullarna på en vattensköljd skärbräda.

4. Bryn dem, några i taget i smör. Skaka stekpannan så att köttbullarna blir jämnt brynta. Minska värmen och efterstek utan lock i 3-5 min. Skaka då och då.



Söndagskväll efter en skön slapparhelg. Vad passar bättre än köttbullar och makaroner då? :) Jag stuvade mina makaroner, det blir ju så mycket godare då!

Receptet kommer från Tasteline!






   
     

Kommentarer
Postat av: Susanne

Va bra!

Då ska ni få ansvaret för köttbullarna och revbensspjällen på julbordet! Så öva nu på spjällen!

KRam

2009-11-23 @ 17:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0