Köttfärssås

Köttfärssås - den krämiga
4 portioner

Ingredienser:
400 g nötfärs
1 gul lök
1 burk krossade tomater med smak (ca 400 g)
2 dl creme fraiche
1 burk champinjoner (skivade)
2 vitlöksklyftor
2 msk ketchup
salt
peppar

Tillagning:
1. Bryn köttfärsen och löken.

2. Häll i champinjoner, krossade tomater, ketchup och creme fraiche. Pressa i vitlöken och låt puttra på låg värme. Smaka av med salt och peppar.

Servera med pasta och grönsaker.



En klassiker! Jag gör antingen sån här krämig köttfärssås eller riktigt tomatig, beroende på vad jag är sugen på.  Ibland åker det i lite majs också. :) Jag tror det finns lika många recept som personer som tycker om köttfärssås och det går ju att variera i det oändliga.
Hur gör du din köttfärssås?








Kommentarer
Postat av: Variant på köttfärssås

Jag brukar ofta ha riven morot och tärnad squasch och istället för ketchup brukar jag använda tomatpuré i min köttfärssås. Riven färsk parmesanost till det, nam nam! =OP



/Lina

2009-11-10 @ 12:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0