Kyckling med äpple och curry

Kyckling med äpple och curry
2 portioner

Ingredienser:
2 kycklingfiléer
2 st syrliga äpplen
1 st rödlök
1 tsk curry
2,5 dl vatten
2 dl matlagningsyoghurt
2,5 msk mango chutney
1 st hönsbuljongtärning
1 knippe bladpersilja
smör
salt

Tillagning:
1. Kärna ur och skiva äpplena tunt. Skala och skiva löken.

2. Fräs äpple, lök och curry i lite smör.

3. Tillsätt vatten, matlagningsyoghurt, mango chutney och buljongtärning. Låt koka ihop några minuter. Rör om då och då.

4. Smaka av med salt och strö över persilja. Servera såsen till grillad kyckling eller rör ner tärnad grillad kyckling i såsen.



Den här smarriga lunchen åt jag tidigare i veckan. Det finns ju så mycket kul man kan göra med kyckling och det är nog det jag äter oftast tror jag. :)
Ikväll har jag varit på födelsedagskalas och hittat en massa gott att äta, delar med mig i veckan som kommer!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0