Thaisoppa

Thaisoppa - Tom Kha
4 portioner

Ingredienser:
1påse Thai Tom Kha soupmix
1 burk kokosmjölk
4-6 dl vatten
2-3 kycklingfiléer, små tärningar
2-3 tomater, tärningar
5-7 skivade champinjoner

Tillagning:
1. Blanda soupmix, kokosmjölk och vatten.

2. Tillsätt kycklingfilé.

3. Låt koka tills kycklingen är genomkokt (ca 2-3 minuter).

4. Tillsätt tomat och champinjoner alldeles innan servering.



Jag hämtar inspiration från världens alla hörn, och bredare kommer det att bli framöver. Idag gick jag loss i asiatiska hyllorna i affären. :) Den här soppan blev jättegod, receptet finns på baksidan av kryddpåsen, men den var lite för stark för min smak.. Jag blev mätt bara på smaken direkt.








Kommentarer
Postat av: Emilia

Åh, jag gillar soppa, Micke gillar thai... den här borde passa oss!

2009-11-16 @ 13:43:14
URL: http://emiliaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0