Tzatziki

Tzatziki
4 portioner

Ingredienser:
1/2 gurka
1/2 tsk salt
2 dl matyoghurt
1 pressad vitlöksklyfta
1/2 krm svartpeppar

Tillagning:
1. Riv gurkan grovt och lägg den på dubbelvikt hushållspapper. Strö salt på gurkan och låt den ligga ca 15 minuter.

2. Pressa ur saften och blanda gurkan med yoghurt, vitlök och peppar.

3. Smaksätt tsatsikin med salt och svartpeppar.



Idag blir det faktiskt ingen egenlagad mat.. Jag och sambon firar vår årsdag så vi har varit ute och ätit. Jag åt kycklingfilé med bland annat tzatziki till, så det här receptet tyckte jag var mycket passande!
Brukar du göra din egen tzatziki? Det är ju inte särskilt svårt, men jag är lat så jag brukar köpa färdig i mataffären.. :)

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Du får bl.a hemlagad Tzatziki på lördag. Klockan 17.00 är ni välkomna!

Kram

2009-11-03 @ 22:03:39
Postat av: Emmas Kök

Ååå, tzatziki som är så gott. Tänkte på det igår kväll faktiskt!

2009-11-04 @ 08:41:09
URL: http://emmaskök.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0