Vaniljsås

Vaniljsås
 
Ingredienser:
2 dl mjölk
2 msk vetemjöl
1 ägg
1 msk strösocker
2 tsk vaniljsocker

Tillagning:
1. Blanda ihop allt utom vaniljsockret i en kastrull och låt såsen sjuda upp under omrörning.

2. Låt såsen svalna och tillsätt sedan vaniljsockret.



Till äppelkakan måste man ju ha vaniljsås! Nästan så att jag helst äter vaniljsås med äppelaka faktiskt.. ;) Jag brukar oftast köpa färdig att blanda med mjölk, men lillasyster Emilia hade gjort den här egna hemma i helgen och rekommenderar den!








Kommentarer
Postat av: Emilia

Den var supergod och jag är också en sån som snarare äter vaniljsås med paj än tvärtom. Jag lät den kallna lite, tycker den är godast så. Helt klart värd att prova, det tar bara två minuter att vispa ihop den!

2009-11-09 @ 23:12:36
URL: http://emiliaq.blogg.se/
Postat av: Petson

Haha jag trodde jag var den ända, vaniljsås är så gott...kram

2009-11-10 @ 08:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0