Chokladbollar

Chokladbollar
ca 35 st

Ingredienser:
100 g rumsvarmt smör
1,5 dl socker
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
2 msk vatten
5 dl havregryn

Garnering:
Kokosflingor, pärlsocker, hackad mandel eller sesamfrön


Tillagning:

1. Rör ihop smör och socker.

2. Rör i kakao, vaniljsocker, vatten och havregryn.

3. Forma runda bollar och rulla dem i kokos, mandel eller sesamfrön.

4. Förvara i frysen eller kylen.

Tips: Byt ut vattnet mot kaffe, konjak, rom eller likör.



Sötaste Anna bakar chokladbollar! Eller.. kokos- och tuttifruttiströsselbollar som dom heter.
Vi pratar ibland om att vi är sugna på att baka på jobbet, och det här är mitt stående förslag. Vi har ju ingen ugn.. :P

Tack Anna, fortsätt göra matvideos, jag vill ha flera! :)













Kommentarer
Postat av: Anna

Jag hade nästan glömt bort hur flummig jag är i den där videon ^^. Var kul att se igen! Och tack för att du frågade mig. kramar

2009-10-27 @ 22:14:27
URL: http://annalino.blogg.se/
Postat av: Becca

Fin blogg! :)

2009-10-28 @ 17:45:35
URL: http://beccablue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0