Dumlekakor

Dumlekakor
24 st

Ingredienser:
200 g margarin
3 dl vetemjöl
1 dl strösocker
1 tsk bakpulver
12 stycken Dumlekolor (original)
1 ask Noblesse (från rosa ask)
24 folieformar

Tillagning:
1. Blanda ihop margarin, strösocker, vetemjöl och bakpulver till en smidig deg.

2. Låt degen stå kallt i cirka 30 minuter.

3. Dela degen i 24 delar och rulla till runda bollar. Tryck ner en halv Dumlekola i varje degboll och lägg dem sedan i folieformarna.

4. Grädda mitt i ugnen i 200 grader i cirka 10 minuter.

5. Ta sedan ut kakorna ur ugnen och lägg på en bit Noblesse på varje boll, direkt innan de har kallnat. Chokladen ska smälta ut över kakan.

6. Ställ kakorna i kylen så att chokladen stelnar ordentligt. Sedan är det bara att njuta!



Söndagkväll, måndagmorgon, ingen som märker nån skillnad va?! ;) Det kommer ett recept till senare idag. Det har bara varit på tok för mycket på den privata fronten den här helgen.. :/
Jag gjorde mina dumlekakor i pappersformar eftersom jag inte hittade folieformar i affären, men på dom kakor där dumlen hade sjunkit igenom fastnar pappret, så använd folieformar!

Snart blir det mer kakor..








Kommentarer
Postat av: Emilia

Var det dom fina kakorna vi gick miste om igår?

2009-10-19 @ 13:11:29
URL: http://emiliaq.blogg.se/
Postat av: JoHanna svarar

Emilia Japp.. O nu är jag sjuk, så jag måste nog äta upp allihop själv..

2009-10-19 @ 18:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0