Havregrynsgröt

Havregrynsgröt -  en bra start helt enkelt!
1 person

Ingredienser:
1 dl havregryn
3 dl vatten
1 ägg
½ banan
½ krm salt
ev kanel

Tillagning:
1. Rör ihop havregryn, vatten och salt i en kastrull. Koka upp på medelvärme.

2. Knäck i ägget då gröten börjar koka.

3. Då gröten ser färdig ut, mosa och rör ner bananen tills den blir mjuk och varm.

Servera med kall mjölk och lite kanel.



Snabblagat och hur enkelt som helst. Ägget gör att gröten blir mer mättande. Går att variera genom att byta ut bananen mot t.ex. russin, blåbär eller hallon. Frukt i gröten gör att man inte behöver sockra om man vill ha den söt. En perfekt frukost och start på dagen!








Kommentarer
Postat av: Jos

Synd att jag inte gillar havregrynsgröt :P hoppas på nått smaskigt recept som jag också kan tänka mig att prova snart :)

2009-10-01 @ 19:19:36
URL: http://barajos.blogg.se/
Postat av: Petson

Kanon indé värkligen, ska följa denna slaviskt :) Min fantasi är helt slut i köket..Kram

2009-10-02 @ 08:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0