Kladdkaka

Seg kladdkaka - med en twist

Ingredienser:
100 g smält smör
3 dl socker
1 dl vetemjöl
3-4 msk kakao
2 ägg
1 kryddmått salt
1 tsk vaniljsocker
½ påse polly

Tillagning:
1. Smält smöret.

2. Rör ihop de torra ingredienserna. Tillsätt ägg och smör! Rör ihop till en seg smet!

3. Häll ut i en rund form, tryck ner lite Polly och grädda i ugnen 150grader ca 30-40 minuter.

Mums!

Tips: Byt ut kakaon mot 100g mörk choklad som du smälter i smöret, eller varför inte vit choklad...



Som du ser bytte jag ut kakaon mot vit blockchoklad. Det ser inte ut som vanlig kladdkaka, men det smakade choklad! :) Supersmarrigt och jättesött!
Mycket uppskattat av alla som var här och såg fotbollen.


Tack snälla Carolina för receptet!
 

Kommentarer
Postat av: Jos

Jag provade det här receptet. Blev grymt gott! Fast jag hoppade pollyn och blandade ner lite citronskal i smeten istället. Blev väldigt uppskattat på KUA iaf :)

2009-10-19 @ 11:19:48
URL: http://barajos.blogg.se/
Postat av: Lina

Detta lät sjukligt gott, måste testa det, redan ikväll kanske? ;D Jag har testat att göra med rollokola i och det blev också supergott!

2009-10-22 @ 11:37:02
URL: http://linabakar.blogg.se/
Postat av: Lina

Har bakat denna kladdkaka och den blev helt sjukt god :) Tack för tipset! Lånade receptet och skrev ut det på min blogg, hoppas det var ok, och länkade till dig. Säg till annars :)

2009-10-25 @ 10:52:24
URL: http://linabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0