Mannagrynsgröt

Mannagrynsgröt - när det måste gå riktigt fort!
1 portion

Ingredienser:
2 dl mjölk
2 msk mannagryn
1 krm salt

Tillagning: (i micro)
1. Värm mjölken i en skål i 2 minuter på hög effekt.

2. Rör ner mannagrynen och saltet så det löser sig.

3. Värm ytterligare 3 minuter på samma effekt. Det kan vara bra att röra om nån gång under tiden.

Servera med mjölk.



Jag tycker det är supersmaskigt med mannagrynsgröt, så dom förmiddagar när jag bara inte har tid att fixa mat får det bli den här "snabbrätten" i micron för mig. :)

Vad brukar du äta när du har ont om tid?








Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag äter havregrynsgröt oftast, för att det går på 2 min i mikron ;)



Ett tips för en ÄNNU godare smak på mannangrynsgröt är att ha i en klick smör också. Blir lite salt och fylligt.

2009-10-13 @ 13:31:48
URL: http://angelican.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0