Müsli

Nyttiga frukostflingor
1 stor burk

Ingredienser:
1 dl sötmandel
2 dl solroskärnor
5 dl havregryn
5 dl rågflingor
1 dl linfrö
1 dl havrekli
4 msk smör- och rapsolja
2 dl vatten
2 dl russin

Tillagning:
1. Blanda alla torra ingredienser utom russin.

2. Blanda smör- och rapsoljan med vattnet.

3. Droppa vätskan över grynblandningen och blanda ihop allt. Häll ut allt i en långpanna.

4. Rosta i mitten av ugnen i 200° i 25-30 minuter. Rör om då och då.

5. Låt kallna och häll i russinen.



Oj vad gott det här blev! Jag tycker om torkad frukt så jag minskade ner lite på russinen och blandade i torkad papaya också. Det går ju att byta ut mot vilken torkad frukt man vill. Fort gick det också så den här müslin kommer definitivt att ersätta den färdiga jag brukar köpa. Här hemma går det nämligen åt mycket. Jag äter alltid müsli på morgonen när jag jobbar dag och börjar kl 7:00.

Receptet fick jag av Petra på jobbet, tack!!








Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt att du tyckte om frukostflingorna. Aldrig mer köpta flingor. Eller hur? Hälsningar Petra

2009-10-19 @ 14:42:15
Postat av: JoHanna svarar

Petra Nä, dom här var ju mkt godare o så enkelt att göra mkt av! :) Tack!

2009-10-19 @ 18:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0