Pastasås

Pastasås - med spenat och vitlök
3-4 portioner

Ingredienser:
5 dl lätt creme fraiche
100 g fryst bladspenat (hel)
2 vitlöksklyftor
1 msk olivolja
salt och peppar

Tillagning:
1. Värm creme fraiche i en kastrull.

2. Tina och krama ur vätskan ur spenaten och hacka den sen.

3. Rör i olivolja, spenat och pressa i två vitlöksklyftor och låt koka på svag värme. Krydda med salt och peppar.

Servera med din favoritpasta.



Det här receptet fick jag av min jobbarkompis Eva-Lisa på lunchen idag. Så himla enkelt, och väldigt gott! Nästa gång ska jag ha i lax tror jag, men det här är ett perfekt vegetariskt alternativ. Det blev en liten portion till kvällsmat och två matlådor. Så se upp på jobbet imorgon för jag kommer nog stinka förfärligt av vitlök. :)








Kommentarer
Postat av: Emmas Kök

Gott och enkelt! Tror jag lagade ett liknande recept en gång fast med kyckling i. Mycket gott :)

2009-10-17 @ 20:52:51
URL: http://emmaskök.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0