Tomat- och mozarellasallad

Tomat- och mozarellasallad
10 portioner

Ingredienser:
2 påsar mozzarella à 125 g
5-6 tomater
50 g marinerade, soltorkade tomater
1 kruka basilika
1 krm svartpeppar

Tillagning:
1. Låt osten rinna av, skär den i tunna skivor.

2. Skiva de färska tomaterna och strimla de marinerade.

3. Varva ost och tomatskivor på ett fat.

4. Strö över basilikablad, peppar och marinerade tomater.



Jag är dålig på att göra sallad till maten, men det här är en favorit som dessutom är barnsligt enkel!


Receptet kommer från Arla.





Kommentarer
Postat av: Daniella - BakeCake

Hej!

God fortsättning på det nya året! Vilken härlig blogg du har, hittade den genom matbloggstoppen och jag kommer definitivt att titta in här fler gånger!



Om du har lust så kanske du kan titta in på min blogg där du kanske hittar något nytt recept? ;)

Du får också jätte gärna lämna en kommentar om vad du tycker om bloggen och gärna ge tips om vad jag kan göra bättre !

Ha det bäst!

Kram Daniella.

2010-01-05 @ 14:49:05
URL: http://bakecake.blogg.se/
Postat av: A S T R I D

vad smart med en recept blogg :)

snygg design btw!

2010-01-11 @ 22:54:18
URL: http://astridfristrom.blogg.se/
Postat av: Petson

Ge inte upp nu...

2010-01-20 @ 08:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0