Revbensspjäll

Honungsglaserade revbensspjäll
4 portioner

Ingredienser:
1 kg tjockskurna revbensspjäll 

Marinad
½ dl äppelcidervinäger
2 msk honung
½ dl soja
½ dl olja
1 krm svartpeppar 
½ tsk ingefära

Tillagning:
1. Skär revbensspjällen i portionsbitar.

2. Blanda en marinad på äppelcidervinäger, honung, soja, olja, svartpeppar, mald ingefära.

3. Lägg köttet i dubbla plastpåsar. Häll på marinaden. Knyt ihop och vänd påsen så att marinaden kommer åt alla köttben. Låt marinera i ca 2 timmar.

4. Ta upp och lägg i ugnssäker form. Pensla på av marinaden. Stek i 175°C i ca 30 (tunna spjäll) respektive 45 (tjocka spjäll) minuter.



Nån som minns att jag bad om ett recept på revbensspjäll för ett tag sen? Jag fick några tips, men bestämde mig till slut för det här receptet. Hoppas att dom blev goda nu bara.. :)

Dan före dan idag. Visst är det väl mysigt att det ser ut som ett julkort utomhus? Det var länge sen jag hade en vit jul, men nu ska det väl ändå bli det..?

Receptet kommer från ICA.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0